بازرسان اداره کل دامپزشکی قم از تعدادی از قصابی‌های شهر قم بازدید کردند و روند نگهداری و فروش گوشت را مورد نظارت قرار دادند. 
کد خبر: ۱۱۶۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵ 08 April 2024

به گزارش تابناک قم، در بازدید بازرسان اداره کل دامپزشکی استان از تعدادی از قصابی‌های قم، روند نگهداری و فروش گوشت مورد نظارت قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان در حاشیه این بازرسی گفت: تمامی دام‌هایی که در کشتارگاه‌های صنعتی استان ذبح می‌شوند باید برچسب تعیین جنسیت داشته باشند.

سید مهدی سرکشیک افزود: لاشه احشام ماده ذبح شده در کشتارگاه‌های استان با برچسب زردرنگ و لاشه‌های نر با برچسب آبی رنگ علامت گذاری می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: علامت گذاری لاشه دام‌ها یکی از مصوبات ستاد تنظیم بازار استان است که برای جلوگیری از اجحاف در حق مصرف کننده صورت می‌پذیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: با توجه به اینکه گوشت دام نر از کیفیت، مرغوبیت و قیمت بالاتری نسبت به گوشت دام ماده برخوردار است، علامت گذاری به تشخیص صحیح مصرف کننده در نوع گوشت، کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله کم فروشی، مشکلات بهداشتی و... در واحد‌های قصابی و پروتئینی با سامانه ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار